עיצוב הבית בלבן

עיצוב הבית בלבן 

היום אנו חוגגים את חג השבועות המאופיין בצבע הלבן.  אנחנו לובשים בגדים לבנים וחגיגיים ועל שולחננו מאכלי חלב. לכבוד חג השבועות נלביש גם את הבית בלבן: פרחים לבנים, מפה לבנה וכו’.

” הקיץ הזה תלבשי לבן……יקרה לנו נס בקיץ הזה אם רק תלבשי לבן….”

לבן הוא סמל לטוהר, ניקיון, סטריליות והתחדשות. משרה שלווה, רעננות ורוגע, משדר תמימות, יציבות, פשטות ומינימליזם, הוא קלאסי ונצחי, נותן תחושת מרחב ומשתלב עם כל ריהוט וטקסטיל צבעוני.

ההשפעות התרבותיות מפיקות ניואנסים שונים – שמלת כלה לבנה משדרת טוהר ותמימות. בגדי הכוהנים הלבנים ביהדות הם סמל לקדושה. האביר על הסוס הלבן…..וכו’.

ישנן גם השפעות פסיכולוגיות של הצבע שמתרחשות במוח שלנו בעת הסתכלות על הצבע הלבן. לדוגמה עם תעמדו בחדר לבן, סיכוי גדול מאוד שתחשבו שהוא ריק ואף גדול יותר מגודלו המקורי. אלו הן תכונות טבעיות לכל אדם שמוחו מעבד את הצבע הלבן.

למרות מעלותיו הרבות, הצבע הלבן שנחשב בסיסי, עלול להשוות לחללים מראה אנמי ונטול אופי. לכן, אני לא ממליצה להשתמש בבתים במנת יתר של גוון אחד בודד של לבן שלג בוהק.  שימוש כזה עלול לסנוור ולבטל את התחושות הנעימות שצבע זה מעביר. הסיבה המרכזית לכך היא שהצבע הלבן נוצר משילוב כל הצבעים יחדיו והוא צבעו של האור, לכן עוצמה גבוה מדי ממנו אינה עושה טוב לעיניים שלנו. למרות תחושת היציבות שהוא משדר, הוא נחשב למאוד מאופק, חסר מעוף ואולי אף משעמם.  בתי חולים, מרכזים רפואיים ומעבדות מקצועיות עושים בו שימוש נרחב לחיזוק תחושת הסטריליות במקום.

אז איך בכל זאת? 

מומלץ להשתמש בגוונים רבים של לבן ולא רק בלבן שלג.  בצורה זו הוא יכול לקבל נגיעות של צבעים אחרים ולא להיבלע בהם.  בנוסף, שילוב של טקסטורות, חומרים ותאורה נכונה, ימנעו את הקרירות של הלבן הבוהק, יצרו מראה מרובד, כזה שלמרות שמרבית האלמנטים בו בהירים עדיין יצליח ליצור תחושה של עומק, עניין ועושר ויזואלי.  בצורה זו גם הצבע שנחשב להכי בסיסי שיש, יכול להפתיע ואפילו ליצור אמירה דרמטית, מפתיעה וחדשנית, לייצר חלל הייטקיסטי, מינימליסטי, רומנטי או אפילו עליז.

פתרון נוסף לבעיית הסנוור הוא שימוש באלמנטים בודדים שבולטים בחלל ומפיצים את תחושת הרוגע והניקיון. אין צורך בחדר שלם בצבע לבן בכדי להפעיל את האפקט הפסיכולוגי של צבע זה, לרוב מספיק אובייקטים בודדים בחלל, כגון וילון לבן, דלתות פנים לבנות, קירות לבנים, פרופילים לבנים לחלונות. קנבס נקי לתחילת יצירת הלבשת הבית. עכשיו אפשרויות השילובים של לבן עם צבעים אחרים הן אינסופיות. במינון הנכון והרצוי, הצבעים השונים ישתלבו בצורה אפקטיבית עם גווני לבן ואף יעצימו את ההשפעות החיוביות שלו.

50 גוונים של לבן– בכל הנוגע לצביעת קירות הבית – סקאלת גווניו הרבים של הצבע הלבן מהווים את הבחירה השכיחה ביותר בצביעת בתים בישראל. הלבן נתפס כבחירה הבטוחה, לא צורם לאף עיין, לא יוצא מהאופנה או נמאס, וכשהשאיפה היא תמיד גוון שמגדיל ויוצר אשליה של מרחב בחללים הקטנים שלנו, הוא לגמרי הבחירה הנכונה.  כמובן שהעושר הצבעוני שלו הוא אין-סופי וכל אחד יוכל למצוא את הלבן הנכון לו ביותר. בבתים בעיצוב כפרי אני אוהבת להשתמש בגוון לבן עם נגיעה של שמנת ובבתים בעיצוב מודרני אני משלבת את הלבן עם נגיעה של אפור חם.  כמובן שיש עוד המון שילובים מעולים אותם צריך לבדוק.

חדר שינה בעיצוב רגוע ורומנט

רומנטיקה לבנה בחדר השינהחדר שינה לבן הוא בחירה מצוינת, המשדרת רומנטיקה, רכות ואינטימיות זוגית. חדר השינה הוא חלל אשר עיצובו אמור לתת תחושה עוטפת.  בחירה בחדר שינה לבן עם הרבה טקסטיל ביתי של כותנה רכה, נגיעות של תחרה לבנה לצד חומרי עץ טבעי משדרים אווירה רכה מאוד מצד אחד ומצד שני אוירה יוקרתית שמזכירה חדר בבית מלון מפואר- אווירה שתמיד נעים להיכנס אליה בסוף יום ארוך.

 

 

“לבן הוא צבע הדף,
עליו אני רושמת עכשיו.
אך עם הזמן,
הוא רק נהיה יותר צבעוני.
כמו הדף – חיי שלי
ובכל יום, שעובר, נצבע אצלי –
חלק אחר באושר הפנימי.

כמו, חוברת צביעה – שחור ולבן,
וככל שהזמן חולף,
היא נהיית צבעונית –
בעלת גוונים רבים ושונים. ”   מאיה גולדי

בחרתי מספר תמונות של עיצובים שלי בגווני הלבן  אותם אני משלבת בבתים שאני מעצבת:

חדר שינה לילדה בלבן

 

ארון חדר רחצה לבן

כיור לבן ברז ידית לבנה

ארון לבן ידיות לבנות

חדר ארונות לבן

מטבח לבן

 

חדר רחצה לבן עם נגיעות של שחור

מאחלת לכם שגם הבית שלכם ילבש חג

                                    ושיהיה חג לבן ושמח במיוחד!